သင်ခန်းစာ
NO.5

Traverse and Adjustment နည်းများအကြောင်း👈👈👈

Traverse ဆိုသည်မှာ Occupy Backsight Foresight လုပ်ဆောင်ခြင်းလို့ တော်တော်များများသိပြီးဖြစ်ပါတယ်။ နိုင်ငံအများစုအနေနဲ့  Traverse ကို Close and Open ဟူ၍(၂) မျိုးသာ ခွဲခြားထားသော်လည်းGoogle မှာတော့ Close, Open, Link Traverse ဟူ၍တွေ့ရပါတယ်။ ကျနော်တို့ကတော့ Close ရော Open ရော First CP(close) သို့မဟုတ် Other CP(open) သေချာပေါက် ပြန်ပိတ်ပေးရပါတယ်။ Japan Company တချို့က Close, Open, Connected Traverse ဟူ၍ (၃)မျိုးခွဲခြားထားသည်။ Known Point ကို ပြန်ပိတ်ရင် Connected Traverse ဟုခေါ်ဆိုပြီး Known Point ကိုပြန်မပိတ်ဘဲ ကြုံရာထားခဲ့ရင် Open ဟုခေါ်ဆိုသတ်မှတ်ကြပါသည်။

လုပ်ငန်းခွင်တစ်ခု သို့မဟုတ် Site တစ်ခုမှာ Project ကြီးကြီးမားမားလုပ်ရမည်ဆိုရင် အရင်ဆုံး မိမိတို့ Siteရဲ့ မြေမျက်နှာပြင်အနေထား Terrain တို့ Ground Features (EG) အားလုံးကိုသိရမှာမို့ Topographic Survey တိုင်းရပါတယ်။ Topo မတိုင်းခင်မှာ Control Point ၂ခုကိုသုံး၍ ပထမဆုံး Traverse ပြေးရပါတယ်။ မရှိရင် Assume ပေါ့လေ။ ထို့သို့ Traverse ပြေးရမှာ Close ဖြစ်စေ Open ဖြစ်စေ Known Point မှာ ပြန်ပိတ်ပေးရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။

ထိုကဲ့သို့ပြန်ပိတ်ရာမှာလည်း  Traverse Accuracy Ratio ကို 1 : 10000 / 1: 15000 နှင့်အထက်ရမှ သာလျှင် Traverse Result ကိုလက်ခံကြပါတယ်။ 1:10000 (or) 15000 မရခဲ့ Adjustment လုပ်ပေးရမှာဖြစ်ပါတယ်။ ဤတွင် 1:10000 ဆိုသည်မှာ 1 သည် Error ဖြစ်ပြီး 10000 သည် Distance ကိုဆိုလိုပါသည်။  10000 ပုံပုံ 1 ပုံသာ အမှားလက်ခံခြင်းဖြစ်သည်။
1 : 10000 ဆိုသော Rule အား England နိုင်ငံ Survey Team တစ်ခုမှ အတည်ပြု သတ်မှတ်ခဲ့တယ်လို့သိရပါတယ်။
အဖွဲ့အစည်းရဲ့ အမည်ကိုတော့ သိခဲ့ရင် ပြန်လည်တင်ပြပေးပါမယ်။ သင်ခန်းစာ အခု ၂၀ ပြီးဆုံးသွားရင်တော့ အားလုံးအတွက် ဖြည့်ဆွက်ချက်၊ ပြင်ဆင်ချက်အနေနဲ့ ပြန်လည်တင်ပြပေးမှာပါ။

Ac Ratio Calculation ပုံစံမှာ

Example ; Find Total Error and Accuracy Ratio.
If Total HD=150,
Control Point N = 500.000 , E=500.000
End Point N= 500.005 , E= 499.995
N Er=0.005 , E Er=0.005

Total Error= Squ Root(0.005^2+0.005^2)=0.007
Acc Ratio=T Er/ T HD= 0.007/150=1/21428
1:21000 > ဖြစ်ပါတယ်။ (တစ်အချိုးဖြစ်စေရန် ပိုင်းဝေ ပိုင်းခြေ၂ခုလုံးကို T Er ဖြင့်စားခြင်းဖြစ်သည်)

Traverse Adjustment နည်းများ

ပထမဆုံး ပြောချင်တာကတော့ Formula များသည် Adjustment လုပ်ပေးရမယ့် Correction ပေးရမယ့် ချေပေးရမယ့် အမှားများကို တွက်ထုတ်ခြင်းဖြစ်ပါတယ်။
( မှတ်ပါလေ)

(i) Compass or Bowditch Rule
(ii) Transit Rule
(iii) Crandall Method
(iv) Least Squares Method

(v) Third Rule
(vi) Gale's Traverse Table Calculation
(vii) Other Arbitrary Methods 
ဟူ၍ဖြစ်ပါတယ်။

(i) Compass or Bowditch Rule
သူကတော့ အမေရိကန် သင်္ချာပညာရှင် Nathaniel Bowditch ဆိုသော ပုဂ္ဂိုလ်အား ဂုဏ်ပြုထားသော နည်းဖြစ်ပါတယ်။ ဒီဘက်ခေါတ်မှာ အသုံးအများဆုံးနဲ့ အတိကျဆုံးနည်းပါ။ Formula ကိုအောက်ပါပုံကို ကြည့်နိုင်သလို နောက်သင်ခန်းစာမှာ Software နည်းရော Excel နဲ့ တွက်နည်းပါ Video File နှင့်တကွ တင်ပြပေးမှာပါ။ Same Results ဖြစ်ပါတယ်။👌

(မှတ်ချက်။ ။Departureဆိုသည်မှာ Eastingဖြစ်သည်)

(ii) Transit Rule
သူကတော့နဲနဲလွယ်ပါတယ်။ N Er ကို Total N နဲ့ပြန်စား E Er ကို Total E နဲ့ပြန်စားပြီး ရလာသော Result ကို မူလ Nနဲ့ E ကို ပြန်ပေါင်းပေးခြင်းဖြစ်ပါတယ်။ ပုံတွင်ကြည့်ပါ။

(iii) Crandall's Method
သူကတော့နဲနဲခက်သလိုလို ရှိပါတယ်။ သူ့ကို Semi-Rigorous Single Traverse Method လို့လည်းခေါ်ပါတယ်။
Down ပါ👇👇👇
https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZEMAG7ZN4bygucGwqhRAGavJYhANFUwsXU7

(iv) Least Square Method
သူကတော့ Matrix တွက်နည်းများဖြစ်လို့ နဲနဲခက်ပါတယ်။
အပေါ်က link မှာdown ပါ

(v) Third Rule
သူကတော့ အောက်ပါပုံကို ကြည့်၍ သိနိုင်ပါတယ်။
ပုံတွင် Nouth South East West ဆိုပြီးခွဲထားပါတယ်။
သဘောကတော့ Bearing ကြည့်ပြီး ၄ မျိုးခွဲထားခြင်းဖြစ်ပါတယ်။ ဥပမာ။ Azimuth 250° ဆိုရင် Bearing က S 70° W ရလာတဲ့ အဖြေကို Sout နဲ့ West မှာရေးရပါမည်။(Bearing ဖြင့်ခွဲခြားခြင်း)

(vi) Gale's Traverse Table Calculation
သူကတော့ Third Rule နဲ့ ခပ်ဆင်ဆင်ဖြစ်ပါတယ်။
Yutube မှာလည်းလေ့လာနိုင်ပါတယ်။

(vii) Arbitrary နည်းများ
သူကတော့   အဆင်ပြေသလို လုပ်ကြတဲ့ Adjustment နည်းများ ဖြစ်ပါတယ်။ NEZ တစ်ခု နှင့်တစ်ခုမှ ခြားနားချက်
Error များကို တိုက်ရိုက်ပေါင်းပေးခြင်းမျိုးရှိပါတယ်။
တခြား Bearing and Distance နည်းများလည်းရှိပါတယ်။

မှတ်ချက်။ ။ ကျွန်ုပ် နည်းအားလုံးမကျွမ်းပါ။ မည်သူမဆို ၀င်ရောက်ဖြည့်ဆွက်ပေးနိုင်ပါတယ်။ 👌👌👌
#PM

Comments

Popular posts from this blog

Lesson(4) Coordinate System